..

 

När din svaghet vunnit över din styrka och du ligger på botten,


När allt känns så jävla hopplöst och du känner att du inte orkar mer,


När alla säger det kommer att ordna sig ,


Du är så jävla trött på att höra dem 5 orden.


Dem kommer upp i dina tankar om och om igen .


När din tro är som svagast .


När hela livet är upp&ner


När du förlorat någon som du verkligen älskar,


Kan vara pojkvän/flickvän, mamma/pappa ngn vän eller vad som helst.
När du tror att du vet att det aldrig kan bli bättre.


När ditt liv hamnar i texter,


Du mår så dåligt,


du sörjer dig själv.


Du hamnar i fel krets,


du börjar göra dumma saker.


När du känner att du önskar att du levde någon annans liv.


Eller att du önskar att du kunde backa tillbaka tiden ..


Bara en ända gång, och göra allt du gjorde fel rätt.


Och när du ser den du förlorat, dvs någon vän eller någon du en gång älskat mer än något annat, när du ser den personen någonstans gå med en ny,..


Just då i det ögonblicket vet du inte vart du ska ta vägen, vad du ska göra,


Du känner absolut ingenting, tårarna vill inte komma, ilskan kan inte komma,


du vill bara försvinna ..


Just då i dem ögonblicken ska du inte titta neråt,


Det är då du ska titta upp mot himmelen,


för även om det regnar idag så kommer solen kanske inte imorgon men tillslut kommer den.


Du ska kämpa , hur jävla svårt det än är.


För att vara starkast är inte att vinna över alla andra,


Att vara stark är att kämpa när ens tro är som svagast, att vinna över sig själv.


Inte någon annan.


Du ska vara glad för den du är.


Du har gjort misstag, men dem kan du inte ångra ..


Lär dig av dina misstag och fortsätt kolla uppåt


För i slutändan lönar det sig att du har hållt kvar.


Att du kämpat så som du gjort för att nå dit du vill komma.


Det kallar jag att vara stark,


att vara svag är inte att inte gråta, att inte vilja orka mera.


Det kallar jag att vara stark..


Men att inte ge upp vill säga...


Jag känner igen mig så enormt ..


Men jag slutar inte kämpa för det....


För en dag når jag målet jag strävar efter ......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0