Kärlek del 1

Sen den dagen jag blev sårad av någon jag älskade min första kärlek, de som sårade mig, så har jag tänkt,
kärlek, vad är det för något? Sex? Underbart? Förjävligt? otrohet?
Det finns inga riktiga svar på den frågan för alla ser från deras perspektiv hur dem har upplevt kärlek. Så de finns inga rätt eller fel och därför inga vettiga svar!
Från mitt eget perspektiv, så tycker jag att kärlek, det är ett spel som man måste " överleva"
Man måste lägga dem rätta korten för att inte bli sårad.
Och man måste lyssna till sitt inre, och vissa gånger så gör man fel val.
man får ett val, ta stigen dit eller stigen dit.
Stigen till lycka? Stigen till ett krossat hjärta?
Hur ska man veta vilken stig man ska ta?
Som dem brukar säga hon tog KÄR han tog LEK.
Så nu är kärlek en lek?
Det finns så många frågor jag gärna vill ha svar på.
Men det finns ingen som kan svara för det är INGEN som vet .
Ordet kärlek, bara ett ord?
Varför finns känslor?
Och i varje " kärlek " Blir alltid någon sårad? 
 Ger man sig in i leken får man leken tåla?
Men tänk om man bara dras in i leken utan att veta om?
Utan att veta om att man kommer bli sårad?
Utan att veta om att man kommer stå där ensam som en idiot? Med tusen frågor men inga svar
Varför? Hur? när? Vad?
Och varför ska man gråta över någon som sårat en så grovt, sårat en så man känner det längst in allra längst in?
Den är ju inte värd ens tårar,
Ändå gråter vi? Mår dåligt .
Varför ens bli kär? Det är min fråga, min största fråga som jag söker efter svar till .!
När man ger sig in i leken, så vet man att man kommer att bli sårad, fast ändå står man där och säger, du&jag föralltid blablabla.  Men varför ge sig in i det, ÄVEN fast man vet att man kommer att bli lämnad? man kommer att bli sårad.
Det är en lek som spelas om, om & om igen, hela tiden.
Folk säger att man lär sig av sina misstag? Men varför lär man sig inte av dessa misstagen då?
Det är som en drog? En drog man måste ha om , om & om igen?
Många frågor irrar runt i huvudet på mig men inga svar! .



Fortsättning i morgon !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0