tankarnaa på vift.

No matter how carefully you choose your words, they'll always end up being twisted by others!

" jag kommer alltid att älska dig, du kommer alltid vara det finaste jag kommer att ha, kommer aldrig glömma dig, jag lovar att du kommer alltid vara den enda "

Det är ganska konstigt att vi säger så till våra pojk/flickvänner, och sedan tar det slut och då hatar vi dem och hittar nya och glömmer den personen man sagt allt sådan till, det är rätt sjukt, för jag menar. Vad är ord, om vi faktiskt inte menar dem?

För säger jag att jag alltid kommer att älska en person, och den personen sviker mig, ljuger eller liknande så spelar det ingen roll, säger jag så då är det så, jag har gamla vänner, och ex, jag sagt så till och det kan ha gått 2 år 1 år 6 månader, eller en vecka, de spelar ingen roll, jag står fortfarande för att jag alltid kommer älska dem, ( de jag har sagt så till då ) .


Men det är inte många som menar det, man säger att man älskar en person en sekunden och nästa sekund är man med en annan person? Jag förstår inte riktigt, är det för att glömma den man verkligen älskar? Eller är det för att man varit falsk mot den man sagt att man älskat?.

Men glömma någon man älskar är ju faktiskt omöjligt? Så varför inte bara vara rak och ärlig och berätta som det faktiskt är, för om man verkligen vill ha någon, tappa aldrig hoppet, och kämpa.

För vad spelar allt för roll om 100 år ändå? nothing, för då ligger vi i grav! . SÅ om du verkligen älskar en person och hon/han är faktiskt den ända du vill ha, säg det då till personen kämpa och ge inte upp hoppet om en människa som faktiskt betyder allt för dig.
För då kommer du att göra något av dina livs misstag. belive me.
Och saker som du gjort/sagt tidigare kan du inte ångra. för du menade dem för stunden . Men varför tänka bak? när bakåt är historia, tänk i nuet, "vad vill du? vad vill du egentligen? ah okej men göör det då! "

Och även om du är rädd för att bli sårad, chansa, för du får aldrig veta om du inte satsar! och även om du blivit sårad innan chansa, för folk förändras. vare sig man tror de eller ej. Till det bättre eller sämre? det lär du upptäcka. Good luck.



från dagboken <3


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0